Spa-programmet-Hälsoakademin!

Spa-programmet har börjat:) Vekar jätte kul och spännande. Både en praktisk och teoretisk utbildning. Igår va det registrering på skolan, plus att vi fick lyssna på en massa information. En lektion hade vi också..och första kursen blir Idrott A, med hälsofrämjande perspektiv.

Idag har vi haft 2 föreläsningar. Första 2 timmarna berättades det om Spa-programmet under dessa 2 år som vi har framför oss. Vad vi kommer att läsa och pyssla med. Låt riktigt trevligt:)Första terminen kommer man att läsa mycket om idrott, kroppen, hälsa och kost osv, innan vi kommer sätta igång med "Spa delen". Massage, olika behandlingar, matlagning mm. Andra föreläsningen var om stavgång...hihi..ska få ett pass i stavgång imorgon i 2 h. Ska bli kul att få lära sig om de för att sedan kunna leda stavgångspass själv sen:) Så imorgon ska jag upp ur sängen och träningskläderna på!! I like! 09.00 börjar vi!!


1500 kr kostar ett träningspass på skolan för ett helt år. Plus att det är 30 % eftersom man hyr lägenhet av SBO:) ATT jag ska köpa mig. Finns en stor styrkehall, aerobics, olika gympapass, bollsport å lite mer...kul!!!

                                  


Är ganska sliten redan från nollningen redan kan jag meddela:)...och det är 10 dagar kvar! Ikväll är det faddermiddag. Vi är en grupp på typ 8 personer som ska bli bjudna på 3 rätters av våra 2 faddrar. 3 rätters:) och en fågel visakde i mitt öra att det skulle bli TACOS.....woohoo min favoriträtt:)

Några bilder från igår kommer här. Det började med tipspromenad med faddergruppen, i regnet tyvärr. Fortsatte sedan med olika musikquiz. Efter detta åkte vi minibussen hem till Hällefors och det blev singstar i grannhuset:)Bar sedan av mot puben igen i vanlig ordning! Här kommer lite bilder.






Längtar till helgen, då får jag finbesök:)♥

Ha de så bra så hörs vi snart igen!! Kram

 


Kommentarer
Postat av: Helajn

SÅÅ roligt å se vad du har för dig! Verkar ju va ett jättekul program och en massa trevligt folk :)

2009-09-01 @ 17:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0