VG:)

Igår fick vi tillbaks spatraditioner-tentan. Fick VG, mycket skönt:) Omtentan jag gjorde i massagen har jag inte fått reda på ännu, men om någon vecka borde beskedet komma, hoppas hoppas jag klarade den!!

Annars hade vi spa-råd med 2:orna. Vi klagade lite på att vi fått för lite övning på spa-behandlingarna och pratade lite allmänt om allt möjligt. Praktiken som vi inte har någon är många besvikna över att dom tagit bort. Skulle varit riktigt roligt att få möjligheten att komma till något spa och se liksom hur det fungerar, även om det är så att man bara få stå och vika handdukar. Just av den anledningen som bidrog till att dom tog bort praktiken. Men även om man får stå och vika handdukar anser jag att det kan vara bra och få se hur allt fungerar och en inblick i arbetslivet. Kankse också få in en liten fot någonstanns. Men de verkade inte som göbben tyckte så. Man har ju möjlighet att söka sig någonstanns själv för att få lite praktik..men jag känner ju att under denna sommarn ska jag ju jobba på posten och tjäna lite pengar. Praktik ger ju inga pengar...därför ska det ligga under någon termin i skolan när man är csn berättigad....lite arg blir man!!

Hade även en föreläsning om gastronomiska varaibler innan det bar av hem till Säffle igen:)

Har idag grejat med grupparbetet. Vi är 6 st i gruppen och alla har valt ut ett varsitt spa. Man ska mest fokusera på vad dom erbjuder för mat på spat och om den är hälsosam osv. Detta ska sedan redovisas och diskuteras med andra grupper dagen efter hemtentainlämningen.

Hemtentan får vi på torsdag...är jag redo?? Aaaa ja vet inte.....

Puss å kram


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Hej Frida! allt bra? vilken bra blogg du har. Roligt att ni ettorna vågar ta lite kort på lektionerna, folk bara stör sig när jag tar fram kameran i min klass. Haha... Men sen tigger dem om att jag ska skicka korten :P



Härligt att det gick bra på den kursen, jag läste ett inlägg här om att man behöver 2 VG och ett G i anatomi/massage för att få VG i slutbetyg. Så var det inte för oss är du säker på det. För jag fick VG i det praktiska och på massagetentat men ändå inte i slutb.

2010-04-20 @ 20:51:55
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej hej:) Allt är bara bra, med dig också hoppas jag! Ja jag tar en massa kort..hehe:) Ja fast klarade du anatomin då, fick du godkänd anatomitenta så ska du ju ha en VG i slutbetyg.

2010-04-20 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0