Ny delkurs!

I måndags började vi en ny delkurs. Så nu har vi börjat med tuina-massage och ansiktsbehandling. Det österländska skiljer sig en hel del från det västerländska perspektivet som vi läste om första året. Nu får man tänka i lite andra banor, men skoj och intressant är det:)

Tuina-massagen är en behandlande massage. Det är en massage som berör mycket mer än huden, den aktiverar kroppens akupunktursystem och går djupare än muskler och skelett. Den påverkar organen, deras funktioner, och hela energisystemet på ett posstitivt sätt. Man använder sig av olika massagetekniker beroende på de problem man behandlar. Tuina-teknik innebär att kroppsmeridianerna masseras i behandlande syfte. Tuinan kan behandla bla.

Värk: Ryggvärk, huvudvärk, migrän, klämda nerver, idrottsskador.

Stress: Trötthet, svaghet, svagt immunförsvar, oro, depression, sömnlöshet


Idag har vi spelat bowling:) Ylva var hejdundrans bra i början och Ellen låg inte så långt efter. Dom 2 första serierna låg jag efter..men sen...sen så...kom jag i form och vann totalt i den sista serien, då fick jag massa strike och spärrar så jag gick om dom tillslut;)




Efter ett svettigt friskispass blev det sen middag hos Ellen. Hon bjöd på fläskfilé,klyftpotatis och grönpepparsås. Till efterrätt egengjord polkagrisglass, smarrigt!:)





Imorgon går vi långdag. Kommer fortsätta att gå igenom mer om tuina-massagen och ansiktbehandlingen:) Sen åker jag hem till Säffle tills på söndag...gött!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0