Yoga!

I helgen har det blivit en hel del plugg, men kvällarna har spenderats med Ellen. Laddade upp med godis och skräckfilmer, sånt gillar vi:)

Igår hade vi heldag i skolan med yoga, verkligen kul. Men det är faktiskt rikitgt svårt, alla rörelser ska utföras på ett visst sätt, och man måste tänka på att inte utöva rörelserna fel...då kan man skada sig. Läraren som vi hade, Josefin, va riktigt duktig och har lärt ut yoga i 15 år. Har bott i Indien i flera år och pluggat yoga en massa. Nu va hon med i något projekt här i Sverige där hon utövar yoga på ett fängelse, med brottslingarna:)Men såklart så är det en glasvägg emellan!! Studier visar på att yogan gör aggresiva brottslingar lugnare, bättre sömn, ökad sinnesro och tankekontroll osv. Fränt! Imorgon har vi en heldag igen med yoga...sköj!

Titta va fina mina krukgubbar blev med lite hår på huvudet. I min lilla gräslökskruka står det för tillfället mynta i..hehe.



Igår hade jag middag. Köttfärssås, spagetti och en sallad fick de bli, idérikt va..haha. Efterrätten däremot är jag desto stoltare över. Gjorde min första glace au four med browniebotten och hallon. De gick ju fint, och god blev den också:) Fint att servera den på en plåt va...haha...men jag vågade inte ställa in mitt fina serveringsfat i ugnen ett par minuter, plus att jag gärna inte ville ge mig på att försöka flytta över den heller. Det fick bli såhär:)




Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Hej gumman.Nu vet vi vad vi vill ha till efterrätt när vi kommer hem. Smarrigt. Yoga kurs får det bli till jul. Puss o Kram.

2010-10-26 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0